 |
Giełda pytań egzaminacyjnych na ŚK Pilota Paralotni Giełda pytań egzaminacyjnych na ŚK Pilota Paralotni
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pegasus
Gość
|
Wysłany: Pią 12:13, 09 Lis 2007 Temat postu: Pytania i odpowiedzi na egzamin |
|
|
I. PRAWO LOTNICZE
1. Egzamin praktyczny podlega opłacie?
Odp.: Tak
2. Egzamin teoretyczny podlega opłacie
Odp.: Tak
3. Czym jest licencja?
Odp.: Jest to świadectwo określonych kwalifikacji i dowód upoważnieni do wykonania określonych czynności lotniczych
4. Jaką licencję uważamy za ważną?
Odp.: Licencję wydaną przez Prezesa ULC lub licencja wydana przez właściwy organ obecnego państwa i uznana przez Prezesa ULC
5. Jakie służby są zapewniane w przestrzenie niekontrolowanej?
Odp.: alarmowa i służba informacji powietrznej
6. Jakie warunki powinien spełniać kandydat do szkolenia praktycznego?
Odp.: wszystkie odp. są prawidłowe
7. Kiedy następuje wymiana licencji?
Odp.: na wniosek złożony do Prezesa ULC
II. WIEDZA OGÓLNA O PARALOTNI
1. Która z odpowiedzi jest fałszywa: Poszycie górne i dolne paralotni:
Odp.: Są wykonane z tkaniny spadochronowej
2. Które grupy linek są podczas lotu obciążone najbardziej?
Odp.: Linki rzędu A i B
3. Jak nazywamy element łączący linki zbiorcze paralotni z taśmami nośnymi?
Odp.: Deltki
4. Jak nazywają się otwory wykonane w ściankach cel i żebrach skrzydła?
Odp.: Otwory wyrównawcze ciśnienia
5. Z jakich materiałów nie można wykonać powierzchni górnej i dolnej paralotni?
Odp.: Z tkaniny spadochronowej
6. Wszystkie włókna syntetyczne:
Odp.: Gdy utracą warstwę impregnującą, staja się bardziej porowate i przepuszczalne dla powietrza
7. Speed system
Odp.: Skraca przednie taśmy nośne
8. Linki sterownicze:
Odp.: Służą do wykonania zakrętów i zmiany prędkości paralotni
9. Uprząż paralotniowa:
Odp.: Jest łączona z taśmami nośnymi za pomocą karabinków
10. Wydłużenie skrzydła:
Odp.: Kwadrat rozpiętości do powierzchni
III. OSIĄGI I PLANOWANIE LOTU
1. Ile wynosi prędkość minimalna opadania na wykresie biegunowej
Odp.: 3 m/s
2. Ile wynosi prędkość najlepsza doskonałości na wykresie biegunowej
Odp.: 45 km/h
3. Który punkt oznacza początek odrywania strug na wykresie krzywej biegunowej
Odp.: a
4. Jaką technikę zakrętu najlepiej jest stosować podczas lotów w termice?
Odp.: Zakręty skrzydłem przyhamowanym
5. Zbyt gwałtowne wprowadzenie paralotni w zakręt przez bardzo szybkie zaciągnięcie linki sterowniczej może:
Odp.: Doprowadzić do korkociągu
6. Stały wiatr od tyłu podczas lotu:
Odp.: zwiększa doskonałość skrzydła
7. Centrowanie komina termicznego
Odp.: Obowiązuje ogólna reguła: noszenie spada-zmniejszyć promień krążenia, noszenie rośnie –zwiększyć promień krążenia
8. Z jaką prędkością należy lecieć podczas podejścia końcowego?
Odp.: z prędkością, przy której skrzydło jest najbardziej stabilne
9. Przy pomocy trymerów
Odp.: Pilot może zmieniać prędkość swojego skrzydła
10. Planowanie lotu obejmuje:
Odp.: Przewidywanie kierunku wiatrów w całej przestrzeni powietrznej
11. Jak należy przelatywać przez obszary o zwiększonej turbulencji?
Odp.: Ze wzmożoną uwagą: skrzydło może się podwinąć
IV. CZŁOWIEK – MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA
1. Aktywne słuchanie to:
Odp.: (D – najdłuższa)
2. Alkohol jest substancją uzależniającą i psychoaktywną:
Odp.: Oba prawdziwe
3. Alkohol jest szybciej wydalany po tłustych posiłkach:
Odp.: Nieprawda, tłusty posiłek jedynie spowalnia wchłanianie alkoholu do krwi
4. Alkohol obniża zdolność wykorzystania tlenu przez komórki dl mózgu:
Odp.: prawda
5. Alkohol działa negatywnie na narządy równowagi i narząd wzroku:
Odp.: Oba prawdziwe
6. Centralny układ nerwowy składa się z :
Odp.: Mózgowia i rdzenia kręgowego
7. Chwilowe osłabienie słuchu wynika z:
Odp.: Wpływu różnicy ciśnień
V. METEOROLOGIA
1. Izobary pokazują rozkład:
Odp.: Ciśnienia atmosferycznego
2. Najniższe podstawy ma chmura:
Odp.: St
3. O mgle mówimy, gdy widzialność jest mniejsza od:
Odp.: 1000 m
4. Opady gradu:
Odp.: Cb
5. Opady mżawki:
Odp.: St
6. Podstawa chmur to odległość:
Odp.: Od ziemi do dolnej granicy chmur
7. Spadek ciśnienia oznacza zbliżanie się:
Odp.: Niżu
VI. NAWIGACJA
1. Długość geograficzna:
Odp.: Kąt dwuścienny, zawarty między płaszczyznami południka zerowego i południka przechodzącego przez dany punkt na powierzchni Ziemi
2. Godzina 0100 czasu lokalnego latem w Polsce odpowiada godzinie:
Odp.: 2300 UTC dnia poprzedniego [utc = Tlato – 2h]
3. Godzina 1300 czasu lokalnego zimą w Polsce odpowiada godzinie:
Odp.: 1200 UTC [utc = Tzima - 1h]
4. Kierunek NE?
Odp.: 045 º
5. Kierunek NW?
Odp.: 315 º
6. Kierunek SE?
Odp.: 135 º
7. Kierunek SW?
Odp.: 225 º
VII. PROCEDURY OPERACYJNE
1. Kontrola przed startem powinna zawsze odbywać się:
Odp.: bezpośrednio przed startem
2. Pełne podejście do lądowania zawiera:
Odp.: Pozycję, podejście z wiatrem, podejście w poprzek i podejście końcowe
3. Lot żaglowy
Odp.: Pilot robi zwrot zawsze w kierunku od stoku
4. Kontrola wzrokowa. Które z twierdzeń jest poprawne?
Odp.: całe skrzydło i liki nośne pod kątem zdolności do lotu
5. Jakie dokumenty musi posiadać przy sobie pilot paralotni podczas lotów?
Odp.: Świadectwo kwalifikacji
6. Kiedy pilot przyspiesza skrzydło do prędkości startowej?
Odp.: Po dokonanej kontroli wzrokowej, gdy zostały spełnione wszystkie konieczne warunki dla kontynuowania startu
7. Oderwanie się od ziemi i odlot
Odp.: Odbywają się przy zachowaniu gotowości do biegu
8. Lądowanie na zboczu należy wykonać
Odp.: W poprzek spadku stoku
9. Jakie czynności serwisowe, wykonywane w regularnych odstępach czasu, zalecają producenci spadochronów rezerwowych?
Odp.: Kontrolę i wietrzenie oraz przekładanie w określonych, regularnych odstępach czasu
10. Lądowanie poza oficjalnym lądowiskiem niesie ze sobą zwiększone ryzyko wypadku, gdy:
Odp.: Pilot podejmie decyzję za późno
VIII. ZASADY LOTU
1. Jak zmieni się współczynnik oporu ciała o dowolnym kształcie w powietrzu, gdy prędkość opływu zwiększy się dwukrotnie?
Odp.: Nie ulegnie zmianie
2. Siła nośna skrzydła zależy od gęstości powietrza. Gdy gęstość spada, siła nośna:
Odp.: Maleje
3. Obrót aparatu latającego wokół osi pionowej to?
Odp.: Odchylenie
4. Redukcję oporu indukowanego na płacie nośnym uzyskuje się m. in. przez:
Odp.: Zwiększenie wydłużenia płata
5. Jak zmieni się opór powietrza, gdy prędkość urządzenia latającego wzrośnie 2 razy?
Odp.: Wzrośnie czterokrotnie
6. Kąt natarcia:
Odp.: Kąt zawarty między linią kierunku strug opływających skrzydło, a średnią cięciwą skrzydła
7. Do konkretnych prędkości charakteryzujących własności lotne paralotni należą:
Odp.: Prędkość minimalna opadania
8. Rozkład siły nośnej na powierzchni skrzydła paralotni:
Odp.: Wykazuje maksimum w okolicy jednej trzeciej profilu licząc od krawędzi natarcia
9. Opór stawiany przez linki i pilota to:
Odp.: Opór szkodliwy
10. Opór indukowany
Odp.: Powstaje w wyniku wyrównania ciśnień między górą i dołem skrzydła na jego końcówkach
11. Poprzez zaciąganie obu linek sterowniczych
Odp.: Paralotnia leci wolniej
12. Przy luźnych linkach sterowniczych:
Odp.: Paralotnia leci z prędkością trymową
13. Oderwanie strug powietrza od powierzchni skrzydła
Odp.: Jest prowokowane przez pilota świadomie podczas lądowania
IX. OGÓLNE BEZPIECZEŃSTWO LOTÓW
1. Czy pilot powinien od czasu do czasu umyślnie użyć spadochronu ratunkowego, aby sprawdzić jego stan techniczny i prawidłowe działanie?
Odp.: Nie, tylko w przypadkach rzeczywiście awaryjnych
2. Podczas spadochronowania:
Odp.: Strugi odrywają się z dużych części górnej powierzchni skrzydła
3. Podczas startu, w fazie przyspiesza, komory końcówek skrzydła nie wypełniają się:
Odp.: Gdy warunki startowiska na to pozwalają, pilot może próbować poprzez obustronne przyhamowane otworzyć końcówki skrzydła
4. Standardowe wyprowadzenie paralotni ze spadochrowania ustalonego polega na:
Odp.: Wypchnięciu do przodu taśm nośnych rzędu A
5. Jak pilot musi postępować, aby zakończyć przeciąganie?
Odp.: Trzymać zaciągnięte sterówki, aż skrzydło znajdzie się nad głową pilota, a następnie stopniowo, ale zdecydowanie zwolnić je
6. Korkociąg należy zakończyć przez:
Odp.: Dozowane zwolnienie sterówek
7. Korkociąg to:
Odp.: Ruch obrotowy wokół osi pionowej
8. Jednostronne podwinięcie skrzydła (klapa):
Odp.: W niespokojnym powietrzu jest możliwe na każdym rodzaju skrzydła
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ktoś
Gość
|
Wysłany: Pon 11:30, 19 Maj 2008 Temat postu: błąd |
|
|
V. METEOROLOGIA
1. Izobary pokazują rozkład:
powinno być - zmian ciśnienia
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lefleon
Gość
|
Wysłany: Wto 9:09, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
IZOBARA [gr. isos - równy + baros - ciężar] meteor.
linia na mapie łącząca punkty odpowiadające takiej samej wartości ciśnienia atmosferycznego w danej chwili lub w pewnym okresie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
Gość
|
Wysłany: Śro 17:49, 28 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Czy mógłby ktoś objaśnić jaka odpowiedź jest prawidłowa?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
Gość
|
Wysłany: Wto 15:12, 02 Wrz 2008 Temat postu: Odpowiedzi |
|
|
Ja zakreśliłem odpowiedź: zmian ciśnienia, i zdałem...
Generalnie w każdym z działów (Meteorologia, Aerodynamika...) jest 7-13 pytań, na które należy odpowiedzieć zakreślając na karcie egzaminacyjnej JEDNĄ i tylko JEDNĄ z czterech podanych odpowiedzi. Warunkiem zaliczenia egzaminu jest podanie 75 procent prawidłowych odpowiedzi W KAZDYM z działów. Podanie dwóch błędnych odpowiedzi w dziale w którym jest 7 pytań powoduje niezaliczenie tego działu, bo 2 błędne odpowiedzi z 7-miu to już więcej niż 75 procent.
No to powodzenia....
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sarius29
Gość
|
Wysłany: Nie 16:28, 01 Mar 2009 Temat postu: Re: Pytania i odpowiedzi na egzamin |
|
|
pegasus napisał: | I. PRAWO LOTNICZE
1. Egzamin praktyczny podlega opłacie?
Odp.: Tak
2. Egzamin teoretyczny podlega opłacie
Odp.: Tak
3. Czym jest licencja?
Odp.: Jest to świadectwo określonych kwalifikacji i dowód upoważnieni do wykonania określonych czynności lotniczych
4. Jaką licencję uważamy za ważną?
Odp.: Licencję wydaną przez Prezesa ULC lub licencja wydana przez właściwy organ obecnego państwa i uznana przez Prezesa ULC
5. Jakie służby są zapewniane w przestrzenie niekontrolowanej?
Odp.: alarmowa i służba informacji powietrznej
6. Jakie warunki powinien spełniać kandydat do szkolenia praktycznego?
Odp.: wszystkie odp. są prawidłowe
7. Kiedy następuje wymiana licencji?
Odp.: na wniosek złożony do Prezesa ULC
II. WIEDZA OGÓLNA O PARALOTNI
1. Która z odpowiedzi jest fałszywa: Poszycie górne i dolne paralotni:
Odp.: Są wykonane z tkaniny spadochronowej
2. Które grupy linek są podczas lotu obciążone najbardziej?
Odp.: Linki rzędu A i B
3. Jak nazywamy element łączący linki zbiorcze paralotni z taśmami nośnymi?
Odp.: Deltki
4. Jak nazywają się otwory wykonane w ściankach cel i żebrach skrzydła?
Odp.: Otwory wyrównawcze ciśnienia
5. Z jakich materiałów nie można wykonać powierzchni górnej i dolnej paralotni?
Odp.: Z tkaniny spadochronowej
6. Wszystkie włókna syntetyczne:
Odp.: Gdy utracą warstwę impregnującą, staja się bardziej porowate i przepuszczalne dla powietrza
7. Speed system
Odp.: Skraca przednie taśmy nośne
8. Linki sterownicze:
Odp.: Służą do wykonania zakrętów i zmiany prędkości paralotni
9. Uprząż paralotniowa:
Odp.: Jest łączona z taśmami nośnymi za pomocą karabinków
10. Wydłużenie skrzydła:
Odp.: Kwadrat rozpiętości do powierzchni
III. OSIĄGI I PLANOWANIE LOTU
1. Ile wynosi prędkość minimalna opadania na wykresie biegunowej
Odp.: 3 m/s
2. Ile wynosi prędkość najlepsza doskonałości na wykresie biegunowej
Odp.: 45 km/h
3. Który punkt oznacza początek odrywania strug na wykresie krzywej biegunowej
Odp.: a
4. Jaką technikę zakrętu najlepiej jest stosować podczas lotów w termice?
Odp.: Zakręty skrzydłem przyhamowanym
5. Zbyt gwałtowne wprowadzenie paralotni w zakręt przez bardzo szybkie zaciągnięcie linki sterowniczej może:
Odp.: Doprowadzić do korkociągu
6. Stały wiatr od tyłu podczas lotu:
Odp.: zwiększa doskonałość skrzydła
7. Centrowanie komina termicznego
Odp.: Obowiązuje ogólna reguła: noszenie spada-zmniejszyć promień krążenia, noszenie rośnie –zwiększyć promień krążenia
8. Z jaką prędkością należy lecieć podczas podejścia końcowego?
Odp.: z prędkością, przy której skrzydło jest najbardziej stabilne
9. Przy pomocy trymerów
Odp.: Pilot może zmieniać prędkość swojego skrzydła
10. Planowanie lotu obejmuje:
Odp.: Przewidywanie kierunku wiatrów w całej przestrzeni powietrznej
11. Jak należy przelatywać przez obszary o zwiększonej turbulencji?
Odp.: Ze wzmożoną uwagą: skrzydło może się podwinąć
IV. CZŁOWIEK – MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA
1. Aktywne słuchanie to:
Odp.: (D – najdłuższa)
2. Alkohol jest substancją uzależniającą i psychoaktywną:
Odp.: Oba prawdziwe
3. Alkohol jest szybciej wydalany po tłustych posiłkach:
Odp.: Nieprawda, tłusty posiłek jedynie spowalnia wchłanianie alkoholu do krwi
4. Alkohol obniża zdolność wykorzystania tlenu przez komórki dl mózgu:
Odp.: prawda
5. Alkohol działa negatywnie na narządy równowagi i narząd wzroku:
Odp.: Oba prawdziwe
6. Centralny układ nerwowy składa się z :
Odp.: Mózgowia i rdzenia kręgowego
7. Chwilowe osłabienie słuchu wynika z:
Odp.: Wpływu różnicy ciśnień
V. METEOROLOGIA
1. Izobary pokazują rozkład:
Odp.: Ciśnienia atmosferycznego
2. Najniższe podstawy ma chmura:
Odp.: St
3. O mgle mówimy, gdy widzialność jest mniejsza od:
Odp.: 1000 m
4. Opady gradu:
Odp.: Cb
5. Opady mżawki:
Odp.: St
6. Podstawa chmur to odległość:
Odp.: Od ziemi do dolnej granicy chmur
7. Spadek ciśnienia oznacza zbliżanie się:
Odp.: Niżu
VI. NAWIGACJA
1. Długość geograficzna:
Odp.: Kąt dwuścienny, zawarty między płaszczyznami południka zerowego i południka przechodzącego przez dany punkt na powierzchni Ziemi
2. Godzina 0100 czasu lokalnego latem w Polsce odpowiada godzinie:
Odp.: 2300 UTC dnia poprzedniego [utc = Tlato – 2h]
3. Godzina 1300 czasu lokalnego zimą w Polsce odpowiada godzinie:
Odp.: 1200 UTC [utc = Tzima - 1h]
4. Kierunek NE?
Odp.: 045 º
5. Kierunek NW?
Odp.: 315 º
6. Kierunek SE?
Odp.: 135 º
7. Kierunek SW?
Odp.: 225 º
VII. PROCEDURY OPERACYJNE
1. Kontrola przed startem powinna zawsze odbywać się:
Odp.: bezpośrednio przed startem
2. Pełne podejście do lądowania zawiera:
Odp.: Pozycję, podejście z wiatrem, podejście w poprzek i podejście końcowe
3. Lot żaglowy
Odp.: Pilot robi zwrot zawsze w kierunku od stoku
4. Kontrola wzrokowa. Które z twierdzeń jest poprawne?
Odp.: całe skrzydło i liki nośne pod kątem zdolności do lotu
5. Jakie dokumenty musi posiadać przy sobie pilot paralotni podczas lotów?
Odp.: Świadectwo kwalifikacji
6. Kiedy pilot przyspiesza skrzydło do prędkości startowej?
Odp.: Po dokonanej kontroli wzrokowej, gdy zostały spełnione wszystkie konieczne warunki dla kontynuowania startu
7. Oderwanie się od ziemi i odlot
Odp.: Odbywają się przy zachowaniu gotowości do biegu
8. Lądowanie na zboczu należy wykonać
Odp.: W poprzek spadku stoku
9. Jakie czynności serwisowe, wykonywane w regularnych odstępach czasu, zalecają producenci spadochronów rezerwowych?
Odp.: Kontrolę i wietrzenie oraz przekładanie w określonych, regularnych odstępach czasu
10. Lądowanie poza oficjalnym lądowiskiem niesie ze sobą zwiększone ryzyko wypadku, gdy:
Odp.: Pilot podejmie decyzję za późno
VIII. ZASADY LOTU
1. Jak zmieni się współczynnik oporu ciała o dowolnym kształcie w powietrzu, gdy prędkość opływu zwiększy się dwukrotnie?
Odp.: Nie ulegnie zmianie
2. Siła nośna skrzydła zależy od gęstości powietrza. Gdy gęstość spada, siła nośna:
Odp.: Maleje
3. Obrót aparatu latającego wokół osi pionowej to?
Odp.: Odchylenie
4. Redukcję oporu indukowanego na płacie nośnym uzyskuje się m. in. przez:
Odp.: Zwiększenie wydłużenia płata
5. Jak zmieni się opór powietrza, gdy prędkość urządzenia latającego wzrośnie 2 razy?
Odp.: Wzrośnie czterokrotnie
6. Kąt natarcia:
Odp.: Kąt zawarty między linią kierunku strug opływających skrzydło, a średnią cięciwą skrzydła
7. Do konkretnych prędkości charakteryzujących własności lotne paralotni należą:
Odp.: Prędkość minimalna opadania
8. Rozkład siły nośnej na powierzchni skrzydła paralotni:
Odp.: Wykazuje maksimum w okolicy jednej trzeciej profilu licząc od krawędzi natarcia
9. Opór stawiany przez linki i pilota to:
Odp.: Opór szkodliwy
10. Opór indukowany
Odp.: Powstaje w wyniku wyrównania ciśnień między górą i dołem skrzydła na jego końcówkach
11. Poprzez zaciąganie obu linek sterowniczych
Odp.: Paralotnia leci wolniej
12. Przy luźnych linkach sterowniczych:
Odp.: Paralotnia leci z prędkością trymową
13. Oderwanie strug powietrza od powierzchni skrzydła
Odp.: Jest prowokowane przez pilota świadomie podczas lądowania
IX. OGÓLNE BEZPIECZEŃSTWO LOTÓW
1. Czy pilot powinien od czasu do czasu umyślnie użyć spadochronu ratunkowego, aby sprawdzić jego stan techniczny i prawidłowe działanie?
Odp.: Nie, tylko w przypadkach rzeczywiście awaryjnych
2. Podczas spadochronowania:
Odp.: Strugi odrywają się z dużych części górnej powierzchni skrzydła
3. Podczas startu, w fazie przyspiesza, komory końcówek skrzydła nie wypełniają się:
Odp.: Gdy warunki startowiska na to pozwalają, pilot może próbować poprzez obustronne przyhamowane otworzyć końcówki skrzydła
4. Standardowe wyprowadzenie paralotni ze spadochrowania ustalonego polega na:
Odp.: Wypchnięciu do przodu taśm nośnych rzędu A
5. Jak pilot musi postępować, aby zakończyć przeciąganie?
Odp.: Trzymać zaciągnięte sterówki, aż skrzydło znajdzie się nad głową pilota, a następnie stopniowo, ale zdecydowanie zwolnić je
6. Korkociąg należy zakończyć przez:
Odp.: Dozowane zwolnienie sterówek
7. Korkociąg to:
Odp.: Ruch obrotowy wokół osi pionowej
8. Jednostronne podwinięcie skrzydła (klapa):
Odp.: W niespokojnym powietrzu jest możliwe na każdym rodzaju skrzydła |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 11:38, 14 Maj 2010 Temat postu: Re: Pytania i odpowiedzi na egzamin |
|
|
pegasus napisał: | I. PRAWO LOTNICZE
1. Egzamin praktyczny podlega opłacie?
Odp.: Tak
2. Egzamin teoretyczny podlega opłacie
Odp.: Tak
3. Czym jest licencja?
Odp.: Jest to świadectwo określonych kwalifikacji i dowód upoważnieni do wykonania określonych czynności lotniczych
4. Jaką licencję uważamy za ważną?
Odp.: Licencję wydaną przez Prezesa ULC lub licencja wydana przez właściwy organ obecnego państwa i uznana przez Prezesa ULC
5. Jakie służby są zapewniane w przestrzenie niekontrolowanej?
Odp.: alarmowa i służba informacji powietrznej
6. Jakie warunki powinien spełniać kandydat do szkolenia praktycznego?
Odp.: wszystkie odp. są prawidłowe
7. Kiedy następuje wymiana licencji?
Odp.: na wniosek złożony do Prezesa ULC
II. WIEDZA OGÓLNA O PARALOTNI
1. Która z odpowiedzi jest fałszywa: Poszycie górne i dolne paralotni:
Odp.: Są wykonane z tkaniny spadochronowej
2. Które grupy linek są podczas lotu obciążone najbardziej?
Odp.: Linki rzędu A i B
3. Jak nazywamy element łączący linki zbiorcze paralotni z taśmami nośnymi?
Odp.: Deltki
4. Jak nazywają się otwory wykonane w ściankach cel i żebrach skrzydła?
Odp.: Otwory wyrównawcze ciśnienia
5. Z jakich materiałów nie można wykonać powierzchni górnej i dolnej paralotni?
Odp.: Z tkaniny spadochronowej
6. Wszystkie włókna syntetyczne:
Odp.: Gdy utracą warstwę impregnującą, staja się bardziej porowate i przepuszczalne dla powietrza
7. Speed system
Odp.: Skraca przednie taśmy nośne
8. Linki sterownicze:
Odp.: Służą do wykonania zakrętów i zmiany prędkości paralotni
9. Uprząż paralotniowa:
Odp.: Jest łączona z taśmami nośnymi za pomocą karabinków
10. Wydłużenie skrzydła:
Odp.: Kwadrat rozpiętości do powierzchni
III. OSIĄGI I PLANOWANIE LOTU
1. Ile wynosi prędkość minimalna opadania na wykresie biegunowej
Odp.: 3 m/s
2. Ile wynosi prędkość najlepsza doskonałości na wykresie biegunowej
Odp.: 45 km/h
3. Który punkt oznacza początek odrywania strug na wykresie krzywej biegunowej
Odp.: a
4. Jaką technikę zakrętu najlepiej jest stosować podczas lotów w termice?
Odp.: Zakręty skrzydłem przyhamowanym
5. Zbyt gwałtowne wprowadzenie paralotni w zakręt przez bardzo szybkie zaciągnięcie linki sterowniczej może:
Odp.: Doprowadzić do korkociągu
6. Stały wiatr od tyłu podczas lotu:
Odp.: zwiększa doskonałość skrzydła
7. Centrowanie komina termicznego
Odp.: Obowiązuje ogólna reguła: noszenie spada-zmniejszyć promień krążenia, noszenie rośnie –zwiększyć promień krążenia
8. Z jaką prędkością należy lecieć podczas podejścia końcowego?
Odp.: z prędkością, przy której skrzydło jest najbardziej stabilne
9. Przy pomocy trymerów
Odp.: Pilot może zmieniać prędkość swojego skrzydła
10. Planowanie lotu obejmuje:
Odp.: Przewidywanie kierunku wiatrów w całej przestrzeni powietrznej
11. Jak należy przelatywać przez obszary o zwiększonej turbulencji?
Odp.: Ze wzmożoną uwagą: skrzydło może się podwinąć
IV. CZŁOWIEK – MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA
1. Aktywne słuchanie to:
Odp.: (D – najdłuższa)
2. Alkohol jest substancją uzależniającą i psychoaktywną:
Odp.: Oba prawdziwe
3. Alkohol jest szybciej wydalany po tłustych posiłkach:
Odp.: Nieprawda, tłusty posiłek jedynie spowalnia wchłanianie alkoholu do krwi
4. Alkohol obniża zdolność wykorzystania tlenu przez komórki dl mózgu:
Odp.: prawda
5. Alkohol działa negatywnie na narządy równowagi i narząd wzroku:
Odp.: Oba prawdziwe
6. Centralny układ nerwowy składa się z :
Odp.: Mózgowia i rdzenia kręgowego
7. Chwilowe osłabienie słuchu wynika z:
Odp.: Wpływu różnicy ciśnień
V. METEOROLOGIA
1. Izobary pokazują rozkład:
Odp.: Ciśnienia atmosferycznego
2. Najniższe podstawy ma chmura:
Odp.: St
3. O mgle mówimy, gdy widzialność jest mniejsza od:
Odp.: 1000 m
4. Opady gradu:
Odp.: Cb
5. Opady mżawki:
Odp.: St
6. Podstawa chmur to odległość:
Odp.: Od ziemi do dolnej granicy chmur
7. Spadek ciśnienia oznacza zbliżanie się:
Odp.: Niżu
VI. NAWIGACJA
1. Długość geograficzna:
Odp.: Kąt dwuścienny, zawarty między płaszczyznami południka zerowego i południka przechodzącego przez dany punkt na powierzchni Ziemi
2. Godzina 0100 czasu lokalnego latem w Polsce odpowiada godzinie:
Odp.: 2300 UTC dnia poprzedniego [utc = Tlato – 2h]
3. Godzina 1300 czasu lokalnego zimą w Polsce odpowiada godzinie:
Odp.: 1200 UTC [utc = Tzima - 1h]
4. Kierunek NE?
Odp.: 045 º
5. Kierunek NW?
Odp.: 315 º
6. Kierunek SE?
Odp.: 135 º
7. Kierunek SW?
Odp.: 225 º
VII. PROCEDURY OPERACYJNE
1. Kontrola przed startem powinna zawsze odbywać się:
Odp.: bezpośrednio przed startem
2. Pełne podejście do lądowania zawiera:
Odp.: Pozycję, podejście z wiatrem, podejście w poprzek i podejście końcowe
3. Lot żaglowy
Odp.: Pilot robi zwrot zawsze w kierunku od stoku
4. Kontrola wzrokowa. Które z twierdzeń jest poprawne?
Odp.: całe skrzydło i liki nośne pod kątem zdolności do lotu
5. Jakie dokumenty musi posiadać przy sobie pilot paralotni podczas lotów?
Odp.: Świadectwo kwalifikacji
6. Kiedy pilot przyspiesza skrzydło do prędkości startowej?
Odp.: Po dokonanej kontroli wzrokowej, gdy zostały spełnione wszystkie konieczne warunki dla kontynuowania startu
7. Oderwanie się od ziemi i odlot
Odp.: Odbywają się przy zachowaniu gotowości do biegu
8. Lądowanie na zboczu należy wykonać
Odp.: W poprzek spadku stoku
9. Jakie czynności serwisowe, wykonywane w regularnych odstępach czasu, zalecają producenci spadochronów rezerwowych?
Odp.: Kontrolę i wietrzenie oraz przekładanie w określonych, regularnych odstępach czasu
10. Lądowanie poza oficjalnym lądowiskiem niesie ze sobą zwiększone ryzyko wypadku, gdy:
Odp.: Pilot podejmie decyzję za późno
VIII. ZASADY LOTU
1. Jak zmieni się współczynnik oporu ciała o dowolnym kształcie w powietrzu, gdy prędkość opływu zwiększy się dwukrotnie?
Odp.: Nie ulegnie zmianie
2. Siła nośna skrzydła zależy od gęstości powietrza. Gdy gęstość spada, siła nośna:
Odp.: Maleje
3. Obrót aparatu latającego wokół osi pionowej to?
Odp.: Odchylenie
4. Redukcję oporu indukowanego na płacie nośnym uzyskuje się m. in. przez:
Odp.: Zwiększenie wydłużenia płata
5. Jak zmieni się opór powietrza, gdy prędkość urządzenia latającego wzrośnie 2 razy?
Odp.: Wzrośnie czterokrotnie
6. Kąt natarcia:
Odp.: Kąt zawarty między linią kierunku strug opływających skrzydło, a średnią cięciwą skrzydła
7. Do konkretnych prędkości charakteryzujących własności lotne paralotni należą:
Odp.: Prędkość minimalna opadania
8. Rozkład siły nośnej na powierzchni skrzydła paralotni:
Odp.: Wykazuje maksimum w okolicy jednej trzeciej profilu licząc od krawędzi natarcia
9. Opór stawiany przez linki i pilota to:
Odp.: Opór szkodliwy
10. Opór indukowany
Odp.: Powstaje w wyniku wyrównania ciśnień między górą i dołem skrzydła na jego końcówkach
11. Poprzez zaciąganie obu linek sterowniczych
Odp.: Paralotnia leci wolniej
12. Przy luźnych linkach sterowniczych:
Odp.: Paralotnia leci z prędkością trymową
13. Oderwanie strug powietrza od powierzchni skrzydła
Odp.: Jest prowokowane przez pilota świadomie podczas lądowania
IX. OGÓLNE BEZPIECZEŃSTWO LOTÓW
1. Czy pilot powinien od czasu do czasu umyślnie użyć spadochronu ratunkowego, aby sprawdzić jego stan techniczny i prawidłowe działanie?
Odp.: Nie, tylko w przypadkach rzeczywiście awaryjnych
2. Podczas spadochronowania:
Odp.: Strugi odrywają się z dużych części górnej powierzchni skrzydła
3. Podczas startu, w fazie przyspiesza, komory końcówek skrzydła nie wypełniają się:
Odp.: Gdy warunki startowiska na to pozwalają, pilot może próbować poprzez obustronne przyhamowane otworzyć końcówki skrzydła
4. Standardowe wyprowadzenie paralotni ze spadochrowania ustalonego polega na:
Odp.: Wypchnięciu do przodu taśm nośnych rzędu A
5. Jak pilot musi postępować, aby zakończyć przeciąganie?
Odp.: Trzymać zaciągnięte sterówki, aż skrzydło znajdzie się nad głową pilota, a następnie stopniowo, ale zdecydowanie zwolnić je
6. Korkociąg należy zakończyć przez:
Odp.: Dozowane zwolnienie sterówek
7. Korkociąg to:
Odp.: Ruch obrotowy wokół osi pionowej
8. Jednostronne podwinięcie skrzydła (klapa):
Odp.: W niespokojnym powietrzu jest możliwe na każdym rodzaju skrzydła |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pablo.rossi
Gość
|
Wysłany: Pon 23:36, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Czy może ktoś wreszcie sensownie wyjaśnić, do bólu czy izobara to rozkład ciśnienia czy zmiany ciśnienia.
Dlaczego? Bo owszem 1 pytanie różnicy nie robi ale uważam iż odpowiedź jest błędna. Izobara łączy punkty o tym samym ciśnieniu. Więc jeśli mapa jest pusta i posiada tylko izobary to de facto mamy tylko i wyłącznie swego rodzaju "zdjęcie" rzeczywistości. Nic się nie zmienia. Nie mamy wyrysowanych wektorów, gradientów ciśnienia itd. jak to się robi na mapie synoptycznej. Same izobary nic nie mówią nam o jakichkolwiek zmianach, tendencjach etc. Tu w jednym miejscu na mapie mam ciśnienie to samo i koniec. Wyż ani Niż mi ani nie maleje ani nie rośnie. Ot zwykłe "zdjęcie" rzeczywistości. Jak pojadę palcem po mapie to i ciśnienie się zmienia ale to wynika z mojej ingerencji w odczyt a nie z wyrysowanych jakichś tendencji etc. Owszem na podstawie owych izobar mogę łatwo wyznaczyć gradienty ciśnienia i przewidywać zmiany jednakże to jest tylko dalsza interpretacja wynikła z mojej wiedzy.
Inaczej pytając. Czy jak mamy mapę z wykazanymi izotermami to mówimy o zmianach temperatury w Europie czy rozkładzie temperatur dla Europy? To dlaczego w przypadku izobar jest inaczej?
Owszem, podejrzewam iż być może chodzi tu o pewne rozróżnienie by uwypuklić iż rozkład ciśnienia bardziej odnosi się do rozkładu pionowego, chociaż to nawet jeszcze bardziej byłoby bezsensu bo wykres pionowy ciśnienia pokazuje nam zmiany ciśnienia wraz z wysokością (tak samo się tu upierając zmiany ciśnienia wraz z położeniem w przestrzeni).
Tak naprawdę nieco chodzi tu o kwestię interpretacji słownictwa. A i przy okazji pytam się względem defeinicji geograficznej a nie fizycznej. Gdyż rzeczywiście przyznam że fizycznie to faktycznie zmiany ciśnienia jednakże w wielu opracowaniach geograficznych używa się pojęcia rozkładu ciśnienia. Być może kiedyś tam z biblioteki wyciągnę ileś tam przykładów dla poparcia dyskusji co do wątpliwości.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pablo.rossi
Gość
|
Wysłany: Śro 2:58, 15 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Proszę bardzo. Dla małego potwierdzenia iż arkusz odpowiedzi jest błędny istnieje coś takiego:
izalobara (gr. ísos "równy" + állos "inny" + báros "waga, ciężar") meteorol. linia na mapie pogody łącząca punkty o jednakowej zmianie ciśnienia atmosferycznego, gł. dobowej, sezonowej lub rocznej.
Z racji braku rejestracji na forum proszę sobie wyszukać hasła na:
portalwiedzy na onet.pl
w słowniku języka polskiego na pwn.pl
Czyli jest to co prawda bardzo rzadko używane ale istnieje konkretne, odmienne, zupełnie różne określenie stosowane na opis "zmian ciśnienia". Wniosek? W testach rodem z ULC jest BŁĄD !
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek
Gość
|
Wysłany: Sob 22:13, 30 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie do zdających w niedalekiej przeszłości test teoretyczny: czy pytania tu przytaczane oraz forma (tylko jedna poprawna odpowiedź) są nadal aktualne?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paramaniak
Gość
|
Wysłany: Pon 19:43, 08 Sie 2011 Temat postu: dołączam się |
|
|
Witam, dołączam się do pytania, czy testy nadal te same? czy coś się zmieniło? Podziel się wiedzą świeżo upieczony posiadaczu ŚK PP. 
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 17:50, 11 Wrz 2011 Temat postu: Pytania |
|
|
Czolem, dzisiaj zaliczyłem egzamin. Pytania i odpowiedzi są poprawne z wyjatkiem pytania dotyczącego Izobary. Poprawna odpowiedź to "D" . Powodzenia
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 21:06, 24 Wrz 2011 Temat postu: Re: Pytania |
|
|
Anonymous napisał: | Czolem, dzisiaj zaliczyłem egzamin. Pytania i odpowiedzi są poprawne z wyjatkiem pytania dotyczącego Izobary. Poprawna odpowiedź to "D" . Powodzenia |
pytania na prawdę są takie same jak powyżej ??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pablo.rossi
Gość
|
Wysłany: Nie 11:36, 23 Paź 2011 Temat postu: Re: Pytania |
|
|
Anonymous napisał: | Czolem, dzisiaj zaliczyłem egzamin. Pytania i odpowiedzi są poprawne z wyjatkiem pytania dotyczącego Izobary. Poprawna odpowiedź to "D" . Powodzenia |
Co nie znaczy że ULC świadomie dalej kultywuje ów błąd.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
unlimited
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:14, 10 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Moglby mi ktos wyslac link do pytan na stronie ULC ?
szukam i nie moge ich znalesc
bylbym wdzieczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|