Forum Giełda pytań egzaminacyjnych na ŚK Pilota Paralotni Strona Główna Giełda pytań egzaminacyjnych na ŚK Pilota Paralotni
Giełda pytań egzaminacyjnych na ŚK Pilota Paralotni
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania i odpowiedzi na egzamin
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Giełda pytań egzaminacyjnych na ŚK Pilota Paralotni Strona Główna -> Giełda pytań egzaminacyjnych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pegasus
Gość






PostWysłany: Pią 12:13, 09 Lis 2007    Temat postu: Pytania i odpowiedzi na egzamin

I. PRAWO LOTNICZE

1. Egzamin praktyczny podlega opłacie?
Odp.: Tak

2. Egzamin teoretyczny podlega opłacie
Odp.: Tak

3. Czym jest licencja?
Odp.: Jest to świadectwo określonych kwalifikacji i dowód upoważnieni do wykonania określonych czynności lotniczych

4. Jaką licencję uważamy za ważną?
Odp.: Licencję wydaną przez Prezesa ULC lub licencja wydana przez właściwy organ obecnego państwa i uznana przez Prezesa ULC

5. Jakie służby są zapewniane w przestrzenie niekontrolowanej?
Odp.: alarmowa i służba informacji powietrznej

6. Jakie warunki powinien spełniać kandydat do szkolenia praktycznego?
Odp.: wszystkie odp. są prawidłowe

7. Kiedy następuje wymiana licencji?
Odp.: na wniosek złożony do Prezesa ULC


II. WIEDZA OGÓLNA O PARALOTNI

1. Która z odpowiedzi jest fałszywa: Poszycie górne i dolne paralotni:
Odp.: Są wykonane z tkaniny spadochronowej

2. Które grupy linek są podczas lotu obciążone najbardziej?
Odp.: Linki rzędu A i B

3. Jak nazywamy element łączący linki zbiorcze paralotni z taśmami nośnymi?
Odp.: Deltki

4. Jak nazywają się otwory wykonane w ściankach cel i żebrach skrzydła?
Odp.: Otwory wyrównawcze ciśnienia

5. Z jakich materiałów nie można wykonać powierzchni górnej i dolnej paralotni?
Odp.: Z tkaniny spadochronowej

6. Wszystkie włókna syntetyczne:
Odp.: Gdy utracą warstwę impregnującą, staja się bardziej porowate i przepuszczalne dla powietrza

7. Speed system
Odp.: Skraca przednie taśmy nośne

8. Linki sterownicze:
Odp.: Służą do wykonania zakrętów i zmiany prędkości paralotni

9. Uprząż paralotniowa:
Odp.: Jest łączona z taśmami nośnymi za pomocą karabinków

10. Wydłużenie skrzydła:
Odp.: Kwadrat rozpiętości do powierzchni

III. OSIĄGI I PLANOWANIE LOTU

1. Ile wynosi prędkość minimalna opadania na wykresie biegunowej
Odp.: 3 m/s

2. Ile wynosi prędkość najlepsza doskonałości na wykresie biegunowej
Odp.: 45 km/h

3. Który punkt oznacza początek odrywania strug na wykresie krzywej biegunowej
Odp.: a

4. Jaką technikę zakrętu najlepiej jest stosować podczas lotów w termice?
Odp.: Zakręty skrzydłem przyhamowanym

5. Zbyt gwałtowne wprowadzenie paralotni w zakręt przez bardzo szybkie zaciągnięcie linki sterowniczej może:
Odp.: Doprowadzić do korkociągu

6. Stały wiatr od tyłu podczas lotu:
Odp.: zwiększa doskonałość skrzydła

7. Centrowanie komina termicznego
Odp.: Obowiązuje ogólna reguła: noszenie spada-zmniejszyć promień krążenia, noszenie rośnie –zwiększyć promień krążenia

8. Z jaką prędkością należy lecieć podczas podejścia końcowego?
Odp.: z prędkością, przy której skrzydło jest najbardziej stabilne

9. Przy pomocy trymerów
Odp.: Pilot może zmieniać prędkość swojego skrzydła

10. Planowanie lotu obejmuje:
Odp.: Przewidywanie kierunku wiatrów w całej przestrzeni powietrznej

11. Jak należy przelatywać przez obszary o zwiększonej turbulencji?
Odp.: Ze wzmożoną uwagą: skrzydło może się podwinąć

IV. CZŁOWIEK – MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA

1. Aktywne słuchanie to:
Odp.: (D – najdłuższa)

2. Alkohol jest substancją uzależniającą i psychoaktywną:
Odp.: Oba prawdziwe

3. Alkohol jest szybciej wydalany po tłustych posiłkach:
Odp.: Nieprawda, tłusty posiłek jedynie spowalnia wchłanianie alkoholu do krwi

4. Alkohol obniża zdolność wykorzystania tlenu przez komórki dl mózgu:
Odp.: prawda

5. Alkohol działa negatywnie na narządy równowagi i narząd wzroku:
Odp.: Oba prawdziwe

6. Centralny układ nerwowy składa się z :
Odp.: Mózgowia i rdzenia kręgowego

7. Chwilowe osłabienie słuchu wynika z:
Odp.: Wpływu różnicy ciśnień

V. METEOROLOGIA

1. Izobary pokazują rozkład:
Odp.: Ciśnienia atmosferycznego

2. Najniższe podstawy ma chmura:
Odp.: St

3. O mgle mówimy, gdy widzialność jest mniejsza od:
Odp.: 1000 m

4. Opady gradu:
Odp.: Cb

5. Opady mżawki:
Odp.: St

6. Podstawa chmur to odległość:
Odp.: Od ziemi do dolnej granicy chmur

7. Spadek ciśnienia oznacza zbliżanie się:
Odp.: Niżu

VI. NAWIGACJA

1. Długość geograficzna:
Odp.: Kąt dwuścienny, zawarty między płaszczyznami południka zerowego i południka przechodzącego przez dany punkt na powierzchni Ziemi

2. Godzina 0100 czasu lokalnego latem w Polsce odpowiada godzinie:
Odp.: 2300 UTC dnia poprzedniego [utc = Tlato – 2h]

3. Godzina 1300 czasu lokalnego zimą w Polsce odpowiada godzinie:
Odp.: 1200 UTC [utc = Tzima - 1h]

4. Kierunek NE?
Odp.: 045 º

5. Kierunek NW?
Odp.: 315 º

6. Kierunek SE?
Odp.: 135 º

7. Kierunek SW?
Odp.: 225 º

VII. PROCEDURY OPERACYJNE

1. Kontrola przed startem powinna zawsze odbywać się:
Odp.: bezpośrednio przed startem

2. Pełne podejście do lądowania zawiera:
Odp.: Pozycję, podejście z wiatrem, podejście w poprzek i podejście końcowe

3. Lot żaglowy
Odp.: Pilot robi zwrot zawsze w kierunku od stoku

4. Kontrola wzrokowa. Które z twierdzeń jest poprawne?
Odp.: całe skrzydło i liki nośne pod kątem zdolności do lotu

5. Jakie dokumenty musi posiadać przy sobie pilot paralotni podczas lotów?
Odp.: Świadectwo kwalifikacji

6. Kiedy pilot przyspiesza skrzydło do prędkości startowej?
Odp.: Po dokonanej kontroli wzrokowej, gdy zostały spełnione wszystkie konieczne warunki dla kontynuowania startu

7. Oderwanie się od ziemi i odlot
Odp.: Odbywają się przy zachowaniu gotowości do biegu

8. Lądowanie na zboczu należy wykonać
Odp.: W poprzek spadku stoku

9. Jakie czynności serwisowe, wykonywane w regularnych odstępach czasu, zalecają producenci spadochronów rezerwowych?
Odp.: Kontrolę i wietrzenie oraz przekładanie w określonych, regularnych odstępach czasu

10. Lądowanie poza oficjalnym lądowiskiem niesie ze sobą zwiększone ryzyko wypadku, gdy:
Odp.: Pilot podejmie decyzję za późno

VIII. ZASADY LOTU

1. Jak zmieni się współczynnik oporu ciała o dowolnym kształcie w powietrzu, gdy prędkość opływu zwiększy się dwukrotnie?
Odp.: Nie ulegnie zmianie

2. Siła nośna skrzydła zależy od gęstości powietrza. Gdy gęstość spada, siła nośna:
Odp.: Maleje

3. Obrót aparatu latającego wokół osi pionowej to?
Odp.: Odchylenie

4. Redukcję oporu indukowanego na płacie nośnym uzyskuje się m. in. przez:
Odp.: Zwiększenie wydłużenia płata

5. Jak zmieni się opór powietrza, gdy prędkość urządzenia latającego wzrośnie 2 razy?
Odp.: Wzrośnie czterokrotnie

6. Kąt natarcia:
Odp.: Kąt zawarty między linią kierunku strug opływających skrzydło, a średnią cięciwą skrzydła

7. Do konkretnych prędkości charakteryzujących własności lotne paralotni należą:
Odp.: Prędkość minimalna opadania

8. Rozkład siły nośnej na powierzchni skrzydła paralotni:
Odp.: Wykazuje maksimum w okolicy jednej trzeciej profilu licząc od krawędzi natarcia

9. Opór stawiany przez linki i pilota to:
Odp.: Opór szkodliwy

10. Opór indukowany
Odp.: Powstaje w wyniku wyrównania ciśnień między górą i dołem skrzydła na jego końcówkach

11. Poprzez zaciąganie obu linek sterowniczych
Odp.: Paralotnia leci wolniej

12. Przy luźnych linkach sterowniczych:
Odp.: Paralotnia leci z prędkością trymową

13. Oderwanie strug powietrza od powierzchni skrzydła
Odp.: Jest prowokowane przez pilota świadomie podczas lądowania

IX. OGÓLNE BEZPIECZEŃSTWO LOTÓW

1. Czy pilot powinien od czasu do czasu umyślnie użyć spadochronu ratunkowego, aby sprawdzić jego stan techniczny i prawidłowe działanie?
Odp.: Nie, tylko w przypadkach rzeczywiście awaryjnych

2. Podczas spadochronowania:
Odp.: Strugi odrywają się z dużych części górnej powierzchni skrzydła

3. Podczas startu, w fazie przyspiesza, komory końcówek skrzydła nie wypełniają się:
Odp.: Gdy warunki startowiska na to pozwalają, pilot może próbować poprzez obustronne przyhamowane otworzyć końcówki skrzydła

4. Standardowe wyprowadzenie paralotni ze spadochrowania ustalonego polega na:
Odp.: Wypchnięciu do przodu taśm nośnych rzędu A

5. Jak pilot musi postępować, aby zakończyć przeciąganie?
Odp.: Trzymać zaciągnięte sterówki, aż skrzydło znajdzie się nad głową pilota, a następnie stopniowo, ale zdecydowanie zwolnić je

6. Korkociąg należy zakończyć przez:
Odp.: Dozowane zwolnienie sterówek

7. Korkociąg to:
Odp.: Ruch obrotowy wokół osi pionowej

8. Jednostronne podwinięcie skrzydła (klapa):
Odp.: W niespokojnym powietrzu jest możliwe na każdym rodzaju skrzydła
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktoś
Gość






PostWysłany: Pon 11:30, 19 Maj 2008    Temat postu: błąd

V. METEOROLOGIA

1. Izobary pokazują rozkład:

powinno być - zmian ciśnienia
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lefleon
Gość






PostWysłany: Wto 9:09, 27 Maj 2008    Temat postu:

IZOBARA [gr. isos - równy + baros - ciężar] meteor.
linia na mapie łącząca punkty odpowiadające takiej samej wartości ciśnienia atmosferycznego w danej chwili lub w pewnym okresie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość
Gość






PostWysłany: Śro 17:49, 28 Maj 2008    Temat postu:

Czy mógłby ktoś objaśnić jaka odpowiedź jest prawidłowa?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość
Gość






PostWysłany: Wto 15:12, 02 Wrz 2008    Temat postu: Odpowiedzi

Ja zakreśliłem odpowiedź: zmian ciśnienia, i zdałem...

Generalnie w każdym z działów (Meteorologia, Aerodynamika...) jest 7-13 pytań, na które należy odpowiedzieć zakreślając na karcie egzaminacyjnej JEDNĄ i tylko JEDNĄ z czterech podanych odpowiedzi. Warunkiem zaliczenia egzaminu jest podanie 75 procent prawidłowych odpowiedzi W KAZDYM z działów. Podanie dwóch błędnych odpowiedzi w dziale w którym jest 7 pytań powoduje niezaliczenie tego działu, bo 2 błędne odpowiedzi z 7-miu to już więcej niż 75 procent.

No to powodzenia....
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sarius29
Gość






PostWysłany: Nie 16:28, 01 Mar 2009    Temat postu: Re: Pytania i odpowiedzi na egzamin

pegasus napisał:
I. PRAWO LOTNICZE

1. Egzamin praktyczny podlega opłacie?
Odp.: Tak

2. Egzamin teoretyczny podlega opłacie
Odp.: Tak

3. Czym jest licencja?
Odp.: Jest to świadectwo określonych kwalifikacji i dowód upoważnieni do wykonania określonych czynności lotniczych

4. Jaką licencję uważamy za ważną?
Odp.: Licencję wydaną przez Prezesa ULC lub licencja wydana przez właściwy organ obecnego państwa i uznana przez Prezesa ULC

5. Jakie służby są zapewniane w przestrzenie niekontrolowanej?
Odp.: alarmowa i służba informacji powietrznej

6. Jakie warunki powinien spełniać kandydat do szkolenia praktycznego?
Odp.: wszystkie odp. są prawidłowe

7. Kiedy następuje wymiana licencji?
Odp.: na wniosek złożony do Prezesa ULC


II. WIEDZA OGÓLNA O PARALOTNI

1. Która z odpowiedzi jest fałszywa: Poszycie górne i dolne paralotni:
Odp.: Są wykonane z tkaniny spadochronowej

2. Które grupy linek są podczas lotu obciążone najbardziej?
Odp.: Linki rzędu A i B

3. Jak nazywamy element łączący linki zbiorcze paralotni z taśmami nośnymi?
Odp.: Deltki

4. Jak nazywają się otwory wykonane w ściankach cel i żebrach skrzydła?
Odp.: Otwory wyrównawcze ciśnienia

5. Z jakich materiałów nie można wykonać powierzchni górnej i dolnej paralotni?
Odp.: Z tkaniny spadochronowej

6. Wszystkie włókna syntetyczne:
Odp.: Gdy utracą warstwę impregnującą, staja się bardziej porowate i przepuszczalne dla powietrza

7. Speed system
Odp.: Skraca przednie taśmy nośne

8. Linki sterownicze:
Odp.: Służą do wykonania zakrętów i zmiany prędkości paralotni

9. Uprząż paralotniowa:
Odp.: Jest łączona z taśmami nośnymi za pomocą karabinków

10. Wydłużenie skrzydła:
Odp.: Kwadrat rozpiętości do powierzchni

III. OSIĄGI I PLANOWANIE LOTU

1. Ile wynosi prędkość minimalna opadania na wykresie biegunowej
Odp.: 3 m/s

2. Ile wynosi prędkość najlepsza doskonałości na wykresie biegunowej
Odp.: 45 km/h

3. Który punkt oznacza początek odrywania strug na wykresie krzywej biegunowej
Odp.: a

4. Jaką technikę zakrętu najlepiej jest stosować podczas lotów w termice?
Odp.: Zakręty skrzydłem przyhamowanym

5. Zbyt gwałtowne wprowadzenie paralotni w zakręt przez bardzo szybkie zaciągnięcie linki sterowniczej może:
Odp.: Doprowadzić do korkociągu

6. Stały wiatr od tyłu podczas lotu:
Odp.: zwiększa doskonałość skrzydła

7. Centrowanie komina termicznego
Odp.: Obowiązuje ogólna reguła: noszenie spada-zmniejszyć promień krążenia, noszenie rośnie –zwiększyć promień krążenia

8. Z jaką prędkością należy lecieć podczas podejścia końcowego?
Odp.: z prędkością, przy której skrzydło jest najbardziej stabilne

9. Przy pomocy trymerów
Odp.: Pilot może zmieniać prędkość swojego skrzydła

10. Planowanie lotu obejmuje:
Odp.: Przewidywanie kierunku wiatrów w całej przestrzeni powietrznej

11. Jak należy przelatywać przez obszary o zwiększonej turbulencji?
Odp.: Ze wzmożoną uwagą: skrzydło może się podwinąć

IV. CZŁOWIEK – MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA

1. Aktywne słuchanie to:
Odp.: (D – najdłuższa)

2. Alkohol jest substancją uzależniającą i psychoaktywną:
Odp.: Oba prawdziwe

3. Alkohol jest szybciej wydalany po tłustych posiłkach:
Odp.: Nieprawda, tłusty posiłek jedynie spowalnia wchłanianie alkoholu do krwi

4. Alkohol obniża zdolność wykorzystania tlenu przez komórki dl mózgu:
Odp.: prawda

5. Alkohol działa negatywnie na narządy równowagi i narząd wzroku:
Odp.: Oba prawdziwe

6. Centralny układ nerwowy składa się z :
Odp.: Mózgowia i rdzenia kręgowego

7. Chwilowe osłabienie słuchu wynika z:
Odp.: Wpływu różnicy ciśnień

V. METEOROLOGIA

1. Izobary pokazują rozkład:
Odp.: Ciśnienia atmosferycznego

2. Najniższe podstawy ma chmura:
Odp.: St

3. O mgle mówimy, gdy widzialność jest mniejsza od:
Odp.: 1000 m

4. Opady gradu:
Odp.: Cb

5. Opady mżawki:
Odp.: St

6. Podstawa chmur to odległość:
Odp.: Od ziemi do dolnej granicy chmur

7. Spadek ciśnienia oznacza zbliżanie się:
Odp.: Niżu

VI. NAWIGACJA

1. Długość geograficzna:
Odp.: Kąt dwuścienny, zawarty między płaszczyznami południka zerowego i południka przechodzącego przez dany punkt na powierzchni Ziemi

2. Godzina 0100 czasu lokalnego latem w Polsce odpowiada godzinie:
Odp.: 2300 UTC dnia poprzedniego [utc = Tlato – 2h]

3. Godzina 1300 czasu lokalnego zimą w Polsce odpowiada godzinie:
Odp.: 1200 UTC [utc = Tzima - 1h]

4. Kierunek NE?
Odp.: 045 º

5. Kierunek NW?
Odp.: 315 º

6. Kierunek SE?
Odp.: 135 º

7. Kierunek SW?
Odp.: 225 º

VII. PROCEDURY OPERACYJNE

1. Kontrola przed startem powinna zawsze odbywać się:
Odp.: bezpośrednio przed startem

2. Pełne podejście do lądowania zawiera:
Odp.: Pozycję, podejście z wiatrem, podejście w poprzek i podejście końcowe

3. Lot żaglowy
Odp.: Pilot robi zwrot zawsze w kierunku od stoku

4. Kontrola wzrokowa. Które z twierdzeń jest poprawne?
Odp.: całe skrzydło i liki nośne pod kątem zdolności do lotu

5. Jakie dokumenty musi posiadać przy sobie pilot paralotni podczas lotów?
Odp.: Świadectwo kwalifikacji

6. Kiedy pilot przyspiesza skrzydło do prędkości startowej?
Odp.: Po dokonanej kontroli wzrokowej, gdy zostały spełnione wszystkie konieczne warunki dla kontynuowania startu

7. Oderwanie się od ziemi i odlot
Odp.: Odbywają się przy zachowaniu gotowości do biegu

8. Lądowanie na zboczu należy wykonać
Odp.: W poprzek spadku stoku

9. Jakie czynności serwisowe, wykonywane w regularnych odstępach czasu, zalecają producenci spadochronów rezerwowych?
Odp.: Kontrolę i wietrzenie oraz przekładanie w określonych, regularnych odstępach czasu

10. Lądowanie poza oficjalnym lądowiskiem niesie ze sobą zwiększone ryzyko wypadku, gdy:
Odp.: Pilot podejmie decyzję za późno

VIII. ZASADY LOTU

1. Jak zmieni się współczynnik oporu ciała o dowolnym kształcie w powietrzu, gdy prędkość opływu zwiększy się dwukrotnie?
Odp.: Nie ulegnie zmianie

2. Siła nośna skrzydła zależy od gęstości powietrza. Gdy gęstość spada, siła nośna:
Odp.: Maleje

3. Obrót aparatu latającego wokół osi pionowej to?
Odp.: Odchylenie

4. Redukcję oporu indukowanego na płacie nośnym uzyskuje się m. in. przez:
Odp.: Zwiększenie wydłużenia płata

5. Jak zmieni się opór powietrza, gdy prędkość urządzenia latającego wzrośnie 2 razy?
Odp.: Wzrośnie czterokrotnie

6. Kąt natarcia:
Odp.: Kąt zawarty między linią kierunku strug opływających skrzydło, a średnią cięciwą skrzydła

7. Do konkretnych prędkości charakteryzujących własności lotne paralotni należą:
Odp.: Prędkość minimalna opadania

8. Rozkład siły nośnej na powierzchni skrzydła paralotni:
Odp.: Wykazuje maksimum w okolicy jednej trzeciej profilu licząc od krawędzi natarcia

9. Opór stawiany przez linki i pilota to:
Odp.: Opór szkodliwy

10. Opór indukowany
Odp.: Powstaje w wyniku wyrównania ciśnień między górą i dołem skrzydła na jego końcówkach

11. Poprzez zaciąganie obu linek sterowniczych
Odp.: Paralotnia leci wolniej

12. Przy luźnych linkach sterowniczych:
Odp.: Paralotnia leci z prędkością trymową

13. Oderwanie strug powietrza od powierzchni skrzydła
Odp.: Jest prowokowane przez pilota świadomie podczas lądowania

IX. OGÓLNE BEZPIECZEŃSTWO LOTÓW

1. Czy pilot powinien od czasu do czasu umyślnie użyć spadochronu ratunkowego, aby sprawdzić jego stan techniczny i prawidłowe działanie?
Odp.: Nie, tylko w przypadkach rzeczywiście awaryjnych

2. Podczas spadochronowania:
Odp.: Strugi odrywają się z dużych części górnej powierzchni skrzydła

3. Podczas startu, w fazie przyspiesza, komory końcówek skrzydła nie wypełniają się:
Odp.: Gdy warunki startowiska na to pozwalają, pilot może próbować poprzez obustronne przyhamowane otworzyć końcówki skrzydła

4. Standardowe wyprowadzenie paralotni ze spadochrowania ustalonego polega na:
Odp.: Wypchnięciu do przodu taśm nośnych rzędu A

5. Jak pilot musi postępować, aby zakończyć przeciąganie?
Odp.: Trzymać zaciągnięte sterówki, aż skrzydło znajdzie się nad głową pilota, a następnie stopniowo, ale zdecydowanie zwolnić je

6. Korkociąg należy zakończyć przez:
Odp.: Dozowane zwolnienie sterówek

7. Korkociąg to:
Odp.: Ruch obrotowy wokół osi pionowej

8. Jednostronne podwinięcie skrzydła (klapa):
Odp.: W niespokojnym powietrzu jest możliwe na każdym rodzaju skrzydła
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 11:38, 14 Maj 2010    Temat postu: Re: Pytania i odpowiedzi na egzamin

pegasus napisał:
I. PRAWO LOTNICZE

1. Egzamin praktyczny podlega opłacie?
Odp.: Tak

2. Egzamin teoretyczny podlega opłacie
Odp.: Tak

3. Czym jest licencja?
Odp.: Jest to świadectwo określonych kwalifikacji i dowód upoważnieni do wykonania określonych czynności lotniczych

4. Jaką licencję uważamy za ważną?
Odp.: Licencję wydaną przez Prezesa ULC lub licencja wydana przez właściwy organ obecnego państwa i uznana przez Prezesa ULC

5. Jakie służby są zapewniane w przestrzenie niekontrolowanej?
Odp.: alarmowa i służba informacji powietrznej

6. Jakie warunki powinien spełniać kandydat do szkolenia praktycznego?
Odp.: wszystkie odp. są prawidłowe

7. Kiedy następuje wymiana licencji?
Odp.: na wniosek złożony do Prezesa ULC


II. WIEDZA OGÓLNA O PARALOTNI

1. Która z odpowiedzi jest fałszywa: Poszycie górne i dolne paralotni:
Odp.: Są wykonane z tkaniny spadochronowej

2. Które grupy linek są podczas lotu obciążone najbardziej?
Odp.: Linki rzędu A i B

3. Jak nazywamy element łączący linki zbiorcze paralotni z taśmami nośnymi?
Odp.: Deltki

4. Jak nazywają się otwory wykonane w ściankach cel i żebrach skrzydła?
Odp.: Otwory wyrównawcze ciśnienia

5. Z jakich materiałów nie można wykonać powierzchni górnej i dolnej paralotni?
Odp.: Z tkaniny spadochronowej

6. Wszystkie włókna syntetyczne:
Odp.: Gdy utracą warstwę impregnującą, staja się bardziej porowate i przepuszczalne dla powietrza

7. Speed system
Odp.: Skraca przednie taśmy nośne

8. Linki sterownicze:
Odp.: Służą do wykonania zakrętów i zmiany prędkości paralotni

9. Uprząż paralotniowa:
Odp.: Jest łączona z taśmami nośnymi za pomocą karabinków

10. Wydłużenie skrzydła:
Odp.: Kwadrat rozpiętości do powierzchni

III. OSIĄGI I PLANOWANIE LOTU

1. Ile wynosi prędkość minimalna opadania na wykresie biegunowej
Odp.: 3 m/s

2. Ile wynosi prędkość najlepsza doskonałości na wykresie biegunowej
Odp.: 45 km/h

3. Który punkt oznacza początek odrywania strug na wykresie krzywej biegunowej
Odp.: a

4. Jaką technikę zakrętu najlepiej jest stosować podczas lotów w termice?
Odp.: Zakręty skrzydłem przyhamowanym

5. Zbyt gwałtowne wprowadzenie paralotni w zakręt przez bardzo szybkie zaciągnięcie linki sterowniczej może:
Odp.: Doprowadzić do korkociągu

6. Stały wiatr od tyłu podczas lotu:
Odp.: zwiększa doskonałość skrzydła

7. Centrowanie komina termicznego
Odp.: Obowiązuje ogólna reguła: noszenie spada-zmniejszyć promień krążenia, noszenie rośnie –zwiększyć promień krążenia

8. Z jaką prędkością należy lecieć podczas podejścia końcowego?
Odp.: z prędkością, przy której skrzydło jest najbardziej stabilne

9. Przy pomocy trymerów
Odp.: Pilot może zmieniać prędkość swojego skrzydła

10. Planowanie lotu obejmuje:
Odp.: Przewidywanie kierunku wiatrów w całej przestrzeni powietrznej

11. Jak należy przelatywać przez obszary o zwiększonej turbulencji?
Odp.: Ze wzmożoną uwagą: skrzydło może się podwinąć

IV. CZŁOWIEK – MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA

1. Aktywne słuchanie to:
Odp.: (D – najdłuższa)

2. Alkohol jest substancją uzależniającą i psychoaktywną:
Odp.: Oba prawdziwe

3. Alkohol jest szybciej wydalany po tłustych posiłkach:
Odp.: Nieprawda, tłusty posiłek jedynie spowalnia wchłanianie alkoholu do krwi

4. Alkohol obniża zdolność wykorzystania tlenu przez komórki dl mózgu:
Odp.: prawda

5. Alkohol działa negatywnie na narządy równowagi i narząd wzroku:
Odp.: Oba prawdziwe

6. Centralny układ nerwowy składa się z :
Odp.: Mózgowia i rdzenia kręgowego

7. Chwilowe osłabienie słuchu wynika z:
Odp.: Wpływu różnicy ciśnień

V. METEOROLOGIA

1. Izobary pokazują rozkład:
Odp.: Ciśnienia atmosferycznego

2. Najniższe podstawy ma chmura:
Odp.: St

3. O mgle mówimy, gdy widzialność jest mniejsza od:
Odp.: 1000 m

4. Opady gradu:
Odp.: Cb

5. Opady mżawki:
Odp.: St

6. Podstawa chmur to odległość:
Odp.: Od ziemi do dolnej granicy chmur

7. Spadek ciśnienia oznacza zbliżanie się:
Odp.: Niżu

VI. NAWIGACJA

1. Długość geograficzna:
Odp.: Kąt dwuścienny, zawarty między płaszczyznami południka zerowego i południka przechodzącego przez dany punkt na powierzchni Ziemi

2. Godzina 0100 czasu lokalnego latem w Polsce odpowiada godzinie:
Odp.: 2300 UTC dnia poprzedniego [utc = Tlato – 2h]

3. Godzina 1300 czasu lokalnego zimą w Polsce odpowiada godzinie:
Odp.: 1200 UTC [utc = Tzima - 1h]

4. Kierunek NE?
Odp.: 045 º

5. Kierunek NW?
Odp.: 315 º

6. Kierunek SE?
Odp.: 135 º

7. Kierunek SW?
Odp.: 225 º

VII. PROCEDURY OPERACYJNE

1. Kontrola przed startem powinna zawsze odbywać się:
Odp.: bezpośrednio przed startem

2. Pełne podejście do lądowania zawiera:
Odp.: Pozycję, podejście z wiatrem, podejście w poprzek i podejście końcowe

3. Lot żaglowy
Odp.: Pilot robi zwrot zawsze w kierunku od stoku

4. Kontrola wzrokowa. Które z twierdzeń jest poprawne?
Odp.: całe skrzydło i liki nośne pod kątem zdolności do lotu

5. Jakie dokumenty musi posiadać przy sobie pilot paralotni podczas lotów?
Odp.: Świadectwo kwalifikacji

6. Kiedy pilot przyspiesza skrzydło do prędkości startowej?
Odp.: Po dokonanej kontroli wzrokowej, gdy zostały spełnione wszystkie konieczne warunki dla kontynuowania startu

7. Oderwanie się od ziemi i odlot
Odp.: Odbywają się przy zachowaniu gotowości do biegu

8. Lądowanie na zboczu należy wykonać
Odp.: W poprzek spadku stoku

9. Jakie czynności serwisowe, wykonywane w regularnych odstępach czasu, zalecają producenci spadochronów rezerwowych?
Odp.: Kontrolę i wietrzenie oraz przekładanie w określonych, regularnych odstępach czasu

10. Lądowanie poza oficjalnym lądowiskiem niesie ze sobą zwiększone ryzyko wypadku, gdy:
Odp.: Pilot podejmie decyzję za późno

VIII. ZASADY LOTU

1. Jak zmieni się współczynnik oporu ciała o dowolnym kształcie w powietrzu, gdy prędkość opływu zwiększy się dwukrotnie?
Odp.: Nie ulegnie zmianie

2. Siła nośna skrzydła zależy od gęstości powietrza. Gdy gęstość spada, siła nośna:
Odp.: Maleje

3. Obrót aparatu latającego wokół osi pionowej to?
Odp.: Odchylenie

4. Redukcję oporu indukowanego na płacie nośnym uzyskuje się m. in. przez:
Odp.: Zwiększenie wydłużenia płata

5. Jak zmieni się opór powietrza, gdy prędkość urządzenia latającego wzrośnie 2 razy?
Odp.: Wzrośnie czterokrotnie

6. Kąt natarcia:
Odp.: Kąt zawarty między linią kierunku strug opływających skrzydło, a średnią cięciwą skrzydła

7. Do konkretnych prędkości charakteryzujących własności lotne paralotni należą:
Odp.: Prędkość minimalna opadania

8. Rozkład siły nośnej na powierzchni skrzydła paralotni:
Odp.: Wykazuje maksimum w okolicy jednej trzeciej profilu licząc od krawędzi natarcia

9. Opór stawiany przez linki i pilota to:
Odp.: Opór szkodliwy

10. Opór indukowany
Odp.: Powstaje w wyniku wyrównania ciśnień między górą i dołem skrzydła na jego końcówkach

11. Poprzez zaciąganie obu linek sterowniczych
Odp.: Paralotnia leci wolniej

12. Przy luźnych linkach sterowniczych:
Odp.: Paralotnia leci z prędkością trymową

13. Oderwanie strug powietrza od powierzchni skrzydła
Odp.: Jest prowokowane przez pilota świadomie podczas lądowania

IX. OGÓLNE BEZPIECZEŃSTWO LOTÓW

1. Czy pilot powinien od czasu do czasu umyślnie użyć spadochronu ratunkowego, aby sprawdzić jego stan techniczny i prawidłowe działanie?
Odp.: Nie, tylko w przypadkach rzeczywiście awaryjnych

2. Podczas spadochronowania:
Odp.: Strugi odrywają się z dużych części górnej powierzchni skrzydła

3. Podczas startu, w fazie przyspiesza, komory końcówek skrzydła nie wypełniają się:
Odp.: Gdy warunki startowiska na to pozwalają, pilot może próbować poprzez obustronne przyhamowane otworzyć końcówki skrzydła

4. Standardowe wyprowadzenie paralotni ze spadochrowania ustalonego polega na:
Odp.: Wypchnięciu do przodu taśm nośnych rzędu A

5. Jak pilot musi postępować, aby zakończyć przeciąganie?
Odp.: Trzymać zaciągnięte sterówki, aż skrzydło znajdzie się nad głową pilota, a następnie stopniowo, ale zdecydowanie zwolnić je

6. Korkociąg należy zakończyć przez:
Odp.: Dozowane zwolnienie sterówek

7. Korkociąg to:
Odp.: Ruch obrotowy wokół osi pionowej

8. Jednostronne podwinięcie skrzydła (klapa):
Odp.: W niespokojnym powietrzu jest możliwe na każdym rodzaju skrzydła
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo.rossi
Gość






PostWysłany: Pon 23:36, 13 Cze 2011    Temat postu:

Czy może ktoś wreszcie sensownie wyjaśnić, do bólu czy izobara to rozkład ciśnienia czy zmiany ciśnienia.

Dlaczego? Bo owszem 1 pytanie różnicy nie robi ale uważam iż odpowiedź jest błędna. Izobara łączy punkty o tym samym ciśnieniu. Więc jeśli mapa jest pusta i posiada tylko izobary to de facto mamy tylko i wyłącznie swego rodzaju "zdjęcie" rzeczywistości. Nic się nie zmienia. Nie mamy wyrysowanych wektorów, gradientów ciśnienia itd. jak to się robi na mapie synoptycznej. Same izobary nic nie mówią nam o jakichkolwiek zmianach, tendencjach etc. Tu w jednym miejscu na mapie mam ciśnienie to samo i koniec. Wyż ani Niż mi ani nie maleje ani nie rośnie. Ot zwykłe "zdjęcie" rzeczywistości. Jak pojadę palcem po mapie to i ciśnienie się zmienia ale to wynika z mojej ingerencji w odczyt a nie z wyrysowanych jakichś tendencji etc. Owszem na podstawie owych izobar mogę łatwo wyznaczyć gradienty ciśnienia i przewidywać zmiany jednakże to jest tylko dalsza interpretacja wynikła z mojej wiedzy.

Inaczej pytając. Czy jak mamy mapę z wykazanymi izotermami to mówimy o zmianach temperatury w Europie czy rozkładzie temperatur dla Europy? To dlaczego w przypadku izobar jest inaczej?

Owszem, podejrzewam iż być może chodzi tu o pewne rozróżnienie by uwypuklić iż rozkład ciśnienia bardziej odnosi się do rozkładu pionowego, chociaż to nawet jeszcze bardziej byłoby bezsensu bo wykres pionowy ciśnienia pokazuje nam zmiany ciśnienia wraz z wysokością (tak samo się tu upierając zmiany ciśnienia wraz z położeniem w przestrzeni).

Tak naprawdę nieco chodzi tu o kwestię interpretacji słownictwa. A i przy okazji pytam się względem defeinicji geograficznej a nie fizycznej. Gdyż rzeczywiście przyznam że fizycznie to faktycznie zmiany ciśnienia jednakże w wielu opracowaniach geograficznych używa się pojęcia rozkładu ciśnienia. Być może kiedyś tam z biblioteki wyciągnę ileś tam przykładów dla poparcia dyskusji co do wątpliwości.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo.rossi
Gość






PostWysłany: Śro 2:58, 15 Cze 2011    Temat postu:

Proszę bardzo. Dla małego potwierdzenia iż arkusz odpowiedzi jest błędny istnieje coś takiego:

izalobara (gr. ísos "równy" + állos "inny" + báros "waga, ciężar") meteorol. linia na mapie pogody łącząca punkty o jednakowej zmianie ciśnienia atmosferycznego, gł. dobowej, sezonowej lub rocznej.

Z racji braku rejestracji na forum proszę sobie wyszukać hasła na:
portalwiedzy na onet.pl
w słowniku języka polskiego na pwn.pl

Czyli jest to co prawda bardzo rzadko używane ale istnieje konkretne, odmienne, zupełnie różne określenie stosowane na opis "zmian ciśnienia". Wniosek? W testach rodem z ULC jest BŁĄD !
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek
Gość






PostWysłany: Sob 22:13, 30 Lip 2011    Temat postu:

Mam pytanie do zdających w niedalekiej przeszłości test teoretyczny: czy pytania tu przytaczane oraz forma (tylko jedna poprawna odpowiedź) są nadal aktualne?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paramaniak
Gość






PostWysłany: Pon 19:43, 08 Sie 2011    Temat postu: dołączam się

Witam, dołączam się do pytania, czy testy nadal te same? czy coś się zmieniło? Podziel się wiedzą świeżo upieczony posiadaczu ŚK PP. SmileSmile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 17:50, 11 Wrz 2011    Temat postu: Pytania

Czolem, dzisiaj zaliczyłem egzamin. Pytania i odpowiedzi są poprawne z wyjatkiem pytania dotyczącego Izobary. Poprawna odpowiedź to "D" . Powodzenia
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 21:06, 24 Wrz 2011    Temat postu: Re: Pytania

Anonymous napisał:
Czolem, dzisiaj zaliczyłem egzamin. Pytania i odpowiedzi są poprawne z wyjatkiem pytania dotyczącego Izobary. Poprawna odpowiedź to "D" . Powodzenia



pytania na prawdę są takie same jak powyżej ??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo.rossi
Gość






PostWysłany: Nie 11:36, 23 Paź 2011    Temat postu: Re: Pytania

Anonymous napisał:
Czolem, dzisiaj zaliczyłem egzamin. Pytania i odpowiedzi są poprawne z wyjatkiem pytania dotyczącego Izobary. Poprawna odpowiedź to "D" . Powodzenia


Co nie znaczy że ULC świadomie dalej kultywuje ów błąd.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
unlimited




Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:14, 10 Lip 2012    Temat postu:

Moglby mi ktos wyslac link do pytan na stronie ULC ?
szukam i nie moge ich znalesc
bylbym wdzieczny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Giełda pytań egzaminacyjnych na ŚK Pilota Paralotni Strona Główna -> Giełda pytań egzaminacyjnych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin