Giełda pytań egzaminacyjnych na ŚK Pilota Paralotni
Giełda pytań egzaminacyjnych na ŚK Pilota Paralotni
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Giełda pytań egzaminacyjnych na ŚK Pilota Paralotni Strona Główna
->
Giełda pytań egzaminacyjnych
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Giełda pytań egzaminacyjnych
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Hisieher
Wysłany: Nie 9:45, 30 Wrz 2007
Temat postu:
Aerodynamika
13. Może doprowadzić do korkociągu
Sprzęt
5. jest połączona z taśmami nośnymi za pomocą karabinków
7. paralotnia zwalnia
Gość
Wysłany: Sob 14:23, 15 Wrz 2007
Temat postu: Re: pytania
magda napisał:
ODPOWIEDZI DO PYTAŃ NA ŚWIADECTWO
PRAWO
7. Co 5 lat
ta odpowiedź jest błędna, odpowiedź prawidłowa to że Prezes ULC może wytoczyć odpowiednie pismo o wymianę SK ... czy jakoś tak
magda
Wysłany: Pon 19:26, 20 Sie 2007
Temat postu: pytania
ODPOWIEDZI DO PYTAŃ NA ŚWIADECTWO KWALIFIKACJI
METEOROLOGIA
1. Słabych wiatrów
2.
3. Stratusy
4. Stratus
5. Cb
6. 1000m
NAWIGACJA
1. 45
2. 315
3. 135
4. 225
5. to półokrąg na powierzchni Ziemi, który łączy oba bieguny, wyznaczający kierunek
północ-południe i przecinający prostopadle równik. (było jeszcze chyba pytanie o szerokość
geograficzną ale nie pamiętam odpowiedzi)
6. UTC= czas polski – 1h
7. UTC= czas polski – 2h
AERODYNAMIKA
1. Nie ulegnie zmianie
2. Spada
3. Odchylenie
4. Zwiększenie wydłuŜenia płata
5. Wzrośnie czterokrotnie
6. Prędkość minimalnego opadania
7. Wykazuje maksimum w okolicy 1/3 głębokości (szerokości) profilu licząc od krawędzi
natarcia
8. Oporem szkodliwym
9. Tym mniejsza jest wartość siły nośnej i siły oporu
10. Oporem indukowanym
11. Jest większa
12. nazywane przeciągnięciem lub stallem, jest wynikiem zbyt duŜego kąta natarcia,
prowokowane przez pilota świadomie podczas lądowania (nie pamiętam dokładnie tej
odpowiedzi)
13.
14. Gdy strugi opływające górną powierzchnię skrzydła, odpowiedzialne za wytwarzanie siły
nośnej, nie przylegają juŜ do tej powierzchni
15. Rozpoczyna się na górnej powierzchni profilu w okolicy krawędzi spływu i postępuje w
kierunku przeciwnym do przepływu strug
16. b
17. 45km/h
18. a
SPRZĘT
1. Są połączone ze sobą ściankami komór i Ŝebrami
2. Linki rzędu A i B
3. Deltki
4. Są wraŜliwe na działanie promieni słonecznych, wilgoci i rozpuszczalników organicznych
(albo coś w tym stylu)
5.
6. Kwadratu rozpiętości do powierzchni
7.
8. Paralotnia leci na stosunkowo małym kącie natarcia z prędkością maksymalną (trymową)
9. Otwory wyrównawcze ciśnienia lub cross - ports
PRAWO
1. Jest to świadectwo poświadczające dane umiejętności wydane przez ULC
2. Tak
3. Tak
4. Świadectwo Kwalifikacji
5. Niekaralność, odpowiednie wykształcenie, pełnoletniość (a w przypadku osób
niepełnoletnich zgoda rodziców)
6. ULC lub organizacja z innego kraju w randze ULC, uznawana przez ULC
7. Co 5 lat
8. SłuŜba informacyjna i alarmowa
TECHNIKA PILOTAśU
1. Nie, tylko w przypadku rzeczywiście awaryjnym
2.
3. Strugi odrywają się z duŜej części górnej powierzchni skrzydła
4. Gdy moŜliwe są bezpieczne korekty, pilot moŜe próbować poprzez obustronne wybranie
linek sterowych otworzyć końcówki skrzydła. W przeciwnych przypadku natychmiastowe
przerwanie startu
5. Wypchnięciu do przodu taśm nośnych rzędu A
6. Jest wykonywany przez kaŜdego pilota świadomie podczas lądowania i powoduje znaczną
utratę wysokości
7. Dozowane zwolnienie sterówek lub full-stall, jak inne metody zawodzą
8. Ruch obrotowy wokół osi pionowej
9.
10. Musi być osiągalny przez pilota w kaŜdej sytuacji i w kaŜdym połoŜeniu (chyba taka była
odpowiedź)
11. Pilot wykonuje zawsze w poprzek linii spadku stoku
12. Pilot moŜe zmieniać kąt natarcia swojego skrzydła a tym samym jego prędkość
13. Przewidywanie kierunków wiatrów w całej przestrzeni powietrznej
14. Zawsze bezpośrednio przed startem
15. Na lekko przyhamowanym skrzydle ze zwiększoną uwagą
16. Pilot pozostaje w gotowości do biegu aŜ do uzyskania dostatecznej wysokości, moŜe
wziąć w jedną rękę uchwyty linek sterowniczych i poprawić się w uprzęŜy ale dopiero po
uzyskaniu dostatecznej wysokości
17. Pozycję, podejście z wiatrem, podejście w poprzek i podejście końcowe
18. Poprawia doskonałość skrzydła
19. W miarę moŜliwości z prędkością, przy której skrzydło jest najbardziej stabilne
20. Odbywa się w pozycji wyprostowanej (pionowej) w gotowości do biegu
21. W poprzek spadku stoku
22. Spokojne, równomierne zwolnienie obu linek sterowych
23. Polega na wypchnięciu do przodu otwartymi dłońmi lub obciągnięciu w dół obu taśm
rzędu A
24. Przez wolne, całkowite zwolnienie obu linek sterowych
25. Kontrolę i wietrzenie oraz przepakowywanie w określonych, regularnych odstępach
czasu; regularną kontrolę połączenia z uprzęŜą
26. Pilot podejmie decyzję za późno
CZŁOWIEK I OGRANICZENIA
1. Aktywne słuchanie to umiejętność, która polega na pełnym zainteresowaniu rozmówcą, na
ogromnej koncentracji, na uwaŜnym rejestrowaniu nie tylko tego co mówi, ale tego co chce
powiedzieć (nie pamiętam dokładnie ale to była na pewno najdłuŜsza ze wszystkich
odpowiedzi)
2. Psychoaktywna i uzaleŜniająca
3. Wzrok i koordynacja ruchowa
4. Spowalniają wchłanianie alkoholu ale nie przyspieszają jego wydalania (chyba jakoś tak)
5. Zmniejsza gospodarkę tlenową mózgu
6. Mózg i rdzeń kręgowy
Nie pamiętam odpowiedzi na kilka pytań ale jak je przeczytacie na pewno będziecie wiedzieć
o co chodzi ☺
POWODZENIA
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin